Somni
for string orchestra
± 6 m. | 2017
Commission Comission Auditori de Granollers


Orgia
for string orchestra and mixed choir
± 25 m. | 2014
Commission Comission AEOS (Asociación Española de Orquestas Sinfónicas)


Bach im Himmel
for full orchestra, 4-4-4-4 / 6-4-4-1 / 7-2-2 / 16-14-12-10-8
± 20 m. | 2013
Commission Palau de la Música Catalana


Codex
Tres glosses sobre cants i danses del Llibre Vermell de Montserrat
for orchestra, 3(+2)-3(+1)-3(+1)-3(+1) / 4-3-3-1 / 3-2-1 / 16-14-12-10-8
Ref. 0046 |

Listen (soundcloud)

 
± 25 m. | 2007

[expand title=”+…” swaptitle=”-…”]

Commission OBC • Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya

Dedicated to P. Ireneu Segarra

Liner Notes (text in catalan) En rebre l’encàrrec de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) per a la Fira del llibre de Frankfurt del 2007, he cregut oportú glossar, amb el meu llenguatge, alguns dels cants i danses d’un dels llibres més cèlebres i coneguts de la nostra cultura milenària, el Llibre Vermell de Montserrat, còdex datat de finals del S. XIV. Revisitar, amb un llenguatge d’avui, unes cançons centenàries de bellesa inigualable, ha estat tot un repte però també una feliç aventura, de la qual ja fa uns cinc anys en vaig fer una primera incursió en una obra pel Premi d’orquestració del Conservatoire de Paris. L’obra, dividia en tres parts, però pensada per a ser interpretada sense interrupcions, -cada part s’encadena amb l’anterior- vol ser un paratge amb un cert caire contemplatiu on les belles melodies del Llibre Vermell flueixen envoltades de sonoritats que volen submergir l’oient en un estat on el factor temps no és el protagonista. Són doncs unes glosses, uns comentaris personals sovint basats en la coloració, el tractament del so i l’orquestració que ofereix la orquestra simfònica del S. XXI. L’obra comença amb l’orquestració d’una selecció de les campanes del mateix Monestir de Montserrat, sonoritat que es mescla amb el cant introductori del Llibre Vermell, l’ ”O Virgo Splendens”, cant pla que s’exposa a una, dues, i tres veus, seguint sempre l’esquema canònic d’aquest cant captivador. La sonoritat de campanes serà sempre present en tota aquesta primera part de l’obra. La segona part de Codex és una barreja de dos cants del Llibre Vermell que tenen força parentiu, el “Laudemus Virginem” i “Splendens Ceptigera”. El fragment, llarg i repetitiu, vol ser una pregària en forma de lletania. Es comença amb el primer cant, creix progressivament fins a la seva explosió, i es fon amb el segon cant, fent-ne un de sol. Aquest segon cant tanca aquest fragment de manera simètrica al seu inci. Finalment, per concloure Codex, la dansa “Cuncti simus concanentes” afegeix un toc de ritme i alegria a aquestes glosses. Un treball harmònic d’inspiració espectral, junt amb una multiplicitat modal repartida en tots els instruments de l’orquestra, són alguns dels paràmetres en què m’he basat per crear aquestes glosses. Aquest Codex està dedicat al P. Ireneu Segarra, monjo de Monserrat, mestre i director de l’Escolania d’aquesta muntanya singular, en el segon aniversari de la seva mort. B.V.

Premiere OBC • Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Salvador Mas, conductor
L’Auditori, Barcelona. October 2006

Recording reference Nueva Creación Sinfónica 2 – AEOS – Fundación Autor

Publisher Neu Arts, Barcelona
Contact for parts rental: info@neurecords.com

This score is free from publishing rights, available for performance or study of all kinds, but subject to author’s copyright.

[/expand]


Blau
for orchestra, 3(+1)-3(+1)-3(+1)-3(+1) / 4-3-3-1 / 3-2-1 / 16-14-12-10-8
Ref. 0020 | See full score (issuu)  |


± 15 min. | 2006

[expand title=”+…” swaptitle=”-…”]

Commission OBC · Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya

Liner Notes A palette, a white canvas, a number of paintbrushes and some colours… Let yourself be transported to a painter’s studio: in this work I wanted to reflect in musical terms the work of the artist before he or she begins to paint. You have here, then, the work as it unfolds at the palette: imagination, doubts, fears, the mixing of colours, trying out different textures… Suddenly, the colour blue is discovered, sea blue, a colour for which the painter has a strong affection, and which we find represented in the score by a succession of chords on the spectrum of the fundamental note “mi”. Immediately afterwards, in the second section of the work, the painter experiments with different forms and successive lines, sometimes gently, sometimes with great violence. Thus, this is a piece about inspiration and the search for language that precedes the work itself. In developing the music, I have based myself on different combinations of five note chords, with a strong harmonic presence inspired by spectral music. The synesthesia between music and colour –which has long attracted and intrigued me–, is, doubtless, present throughout the work, in a highly subjective fashion. B.V.

Premiere OBC · Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Hans Graff, conductor
L’Auditori, Barcelona. December 2006

Dedicated to Lasse Thoresen

Publisher Neu Arts, Barcelona
Contact for parts rental: info@neurecords.com

See parts (issuu): Fl.IFl.IIFl.III/picc.Htb.IHtb.IIHtb.III/C.A.Cl.I SibCl.II SibCl.III Sib/Cl.B. SibBn.IBn. IIBn.III/Cbn.Cor ICor IICor IIICor IVTrpt.ITrpt.IITrpt.IIITrbn.ITrbn. IITrbn.B.TubaPerc.IPerc.IIPerc.III/Timb.Pno.IPno.IIHrp.Vl.I AVl.I BVl.I CVl.II AVl.II BVl.II CAlt.AAlt.BAlt.CVlc.AVlc.BVlc.CCb.ACb.BCb.C

This score is available for performance or study of all kinds, but subject to publishing rights and author’s copyright. 

[/expand]

 


Contemplació polièdrica de nu femení
for solo violin and string orchestra, 16-14-12-12-8
Ref. 0029b
± 34 min. | 2006

[expand title=”+…” swaptitle=”-…”]

Commission Fundació Caixa Catalunya

Liner Notes (text in catalan) En rebre l’encàrrec per a la inauguració de l’exposició de l’escultor Pablo Gargallo, vaig creure oportú basar el meu treball en alguna obra concreta del genial escultor. Després de conèixer més a fons la seva obra, m’he sentit atret per l’escultura “Academia”, datada l’any 1933, obra que ha estat en tot moment font d’inspiració de la meva composició. Aquest nu femení m’ha seduït per la seva gran bellesa i pel seu caire serè i amable. És, també, com totes les escultures, una obra que podem contemplar des d’angles diferents, oferint a l’espectador impressions diverses. Al moment de voler traduir aquestes sensacions en música, he volgut plasmar la mateixa contemplació polièdrica en sons. Per dur-ho a terme, he tingut la idea de basar-me en una única melodia i, sense modificar-ne les notes, poder-la transformar successivament, fet que m’ha donat peu a un tractament modal particular per a cada secció. Així, la contemplació de l’obra, de marcat caràcter minimalista, té cinc seccions (4+1): frontal, lateral dret, dorsal, lateral esquerra, i, de nou, frontal. La intencionalitat de la peça rau doncs en el fet d’utilitzar en aquestes quatre seccions, exactament les mateixes notes, però amb armadures diferents, fet que es tradueix en unes harmonies particulars, veïnes, però amb la seva pròpia dosi de personalitat i coloració. El tractament rítmic, colorístic i dinàmic de l’acompanyament també variarà segons la secció. Així, per exemple, la part frontal esdevé de color menor i neutre, la part dreta brillant i joiosa –és el moment de contemplar la cara–, o bé la tristor de la part esquerra,… Cada secció musical està envoltada de petits fragments o glosses del violí solista que fa la transició modal de cada una d’elles. L’aspecte visual i sonor de la formació està també pensat ben d’acord amb la idea de l’obra: el violí solista, que representa l’escultura femenina, és contemplat per una secció masculina traduïda a l’efectiu instrumental per violes, violoncels i contrabaixos. Per aquesta raó és aconsellable que la part solista sigui interpretada per una violinista, i les altres cordes per una secció masculina o mixta. Per tal que aquesta contemplació polièdrica tingui més efecte, és aconsellable projectar a la sala de concert cinc diapositives de l’escultura que coincideixin amb l’angle volgut i amb la secció musical corresponent. De la mateixa manera que la imatge de l’escultura gira, el violí solista seguirà els mateixos passos, volent crear un paral.lelisme entre escultura i solista. És preferible una il.luminació adient focalitzada en la violinista, així com la utilització, per part de les violes, violoncels i contrabaixos, de llums de faristol. En el cas de no interpretar la part solista de memòria, caldrà quatre faristols que envoltaran la solista. Des de l’inici fins al final de l’obra, un sintetitzador o orgue elctrònic sonarà amb la nota Si 3. B.V.

Premiere Elena Rey, violin. Scordatura Spectralis (Chamber version)
Auditori de la Pedrera, Barcelona. October 2006

Publisher Neu Arts, Barcelona
Contact for parts rental: info@neurecords.com

This score is available for performance or study of all kinds, but subject to publishing rights and author’s copyright.

[/expand]


La ciutat dels àngels II

for string orchestra and 3 children’s (female’s) choir
Listen (soundcloud) 
± 15 m. | 2003


L’ombre des rêves
for saxophone solo and orchestra
Ref. 0047 | Listen (soundcloud) 
± 24 m. | 2003

[expand title=”+…” swaptitle=”-…”]

Prix Composition – Journées de la Composition 2003 – CNSMD Paris

Dedicated to Claudine Abrams

Liner Notes “Il n’est de grand amour, qu’à l’ombre d’un grand rêve”. Edmond Rostand, Chantecler.

Premiere OLC • Orchestre des Lauréats du Conservatoire. Jêrome Laran, saxphone; Dominique My, conductor
Salle d’Art Lyrique – CNSMDP, Paris. November 2003

Recording reference OLC • Orchestre des Lauréats du Conservatoire. Jêrome Laran, saxphone; Dominique My, conductor
Journées de la Composition 2003 – Conservatoire de Paris CNSMDP

Publisher Neu Arts, Barcelona
Contact for parts rental: info@neurecords.com

This score is free from publishing rights, available for performance or study of all kinds, but subject to author’s copyright.

[/expand]


La ciutat dels àngels I
for string orchestra, 5-4-4-4-3
Ref. 0044 | Listen (soundcloud)
± 20 m. | 2001


Couleurs, lignes, textures…
for chamber orchestra
Listen (soundcloud) 
± 20 m. | 2000


Jeu
for 40 altos and 20 Double Bass
± 16 m. | 2000


Petita simfonia de joventut
I. Coral II. Andante religioso III. Dansa antiga IV. Rondo
for string orchestra
± 20 m. | 1998


 



Los comentarios están cerrados.